Gustafit
Gustafit is een personal trainer in Groningen die voornamelijk met bodyweight traint. Met beperkte middelen wilde Gustafit groei realiseren en meer leden aantrekken voor hun unieke concept. Ondanks het ontbreken van een budget voor branding, zijn we aan de slag gegaan om tractie te creëren. Maar hoe maak je als nieuwe personal training gym je plek in een competitieve markt? Met lef en een onweerstaanbaar aanbod. Gustafit begon te groeien en moest zelfs verhuizen naar een nieuwe, grotere locatie.
Probleem
Helaas bleef de snelle groei van Gustafit niet onopgemerkt. Al snel werd hun propositie gekopieerd, waardoor hun competitieve voordeel verdween.
Inzicht
Een sterk merk kan Gustafit helpen om weer een onderscheidende positie in te nemen. Met de groei en verhuizing naar de nieuwe locatie waren het budget en de tijd rijp voor een rebrand.
Veel personal training gyms in Groningen bieden een boutique-ervaring, of ze zijn nauwelijks te onderscheiden van een basic gym. Uit marktonderzoek bleek dat geen van de concurrenten een onderscheidende trainingsmethode had.
Tijdens klantgesprekken kwam steeds naar voren dat juist de trainingsmethode van Gustafit hen uniek maakt. Mensen voelen zich hier als atleten tijdens het trainen. De trainingen zijn gevarieerd, leuk en vooral effectief.
Oplossing
We hebben Gustafit gepositioneerd als Atletische Personal Training. Het atletische komt in alle aspecten naar voren: van training tot levensstijl en mindset. Atleten beseffen dat hun prestaties niet alleen in de sportschool worden gevormd. Ze passen hun levensstijl hierop aan en maken dagelijks de juiste keuzes. Ook daarbij helpt Gustafit.
Om deze positionering vorm te geven, hebben we een nieuwe website ontwikkeld met passende content. Om bekendheid te genereren voor het nieuwe concept en de juiste perceptie bij de doelgroep te creëren, draaien we doorlopend campagnes.
Deze campagnes laten zien dat het nieuwe concept aanslaat. Er zijn meer aanmeldingen en dit toont aan dat mensen zich aangesproken voelen door het concept.